ghuraba

“Islam itu bermula sebagai sesuatu yang dipandang ganjil. Dan ia akan kembali dipandang ganjil sebagaimana ia bermula. Maka beruntunglah orang-orang yang dipandang ganjil (kerana Islamnya mereka)” [Hadith riwayat Muslim]

Thursday 2 July 2009


Assalamualaikum ..

Haa, ada satu lagu dari kumpulan ape tah tajuk dia anugerah terindah . Boleh tahan la lagu tu .. tapi satu persoalan . Apakah anugerah terindah dalam diri anda?.. of course setiap orang akan memberikan jawapan dan pandangan yang berbeza .

Nikmat ISLAM dan IMAN sudah pasti akan senatiasa menjadi satu anugerah yang terindah bagi seorang muslim . Saat kita dilahirkan dan menemui dunia ini dengan laungan azan dan iqamah , sudah dijanjikan berbagai nikmat dengan keimanan dan ketaqwaan kepada Allah s.w.t.. akan tetapi , ada insan yang tenggelam dalam nikmat lain .. nikmat duniawi yang penuh dengan tipu daya ..

Kuasa memberi hidayah hanya lah tertakluk kepada yang Esa .. bagi sesetengah orang .. anugerah terindah apabila saat dia berubah .. mendapat hidayah ilahi .. saat bermulalah satu kisah hidup yang dipenuhi dengan tarbiyah .. serta melatih diri seiring dengan niat menyampaikan kepada insan-insan yang masih terleka dan terlena dibuai arus duniawi ..

Umat Islam tidak akan berjaya selagi tidak kembali berpegang kepada Al-Quran dan Assunnah
sabda Rasulullah :

"Telah ku tinggalkan bagi kamu sekalian dua perkara , kamu tidak akan sesat selama kamu berpegang teguh dengan keduanya , iaitu kitab Allah dan Sunnah Rasul-Nya " ( Malik ) ..

Bagaimana keadaan kita sekarang? dalam suasana masyarakat yang bercampur aduk dengan segala amalan yang tidak tahu asal usul yang disangkan sunnah Rasul . Segala perkara-perkara ayng ditokok tambah dalam ibadah ..mungkinkah Islam yang kita anuti sekarang sudah tidak suci lagi ?.. nilailah dengan mata hati sendiri . tanpa ilmu yang sahih kita akan terus tenggelam dan tenggelam ..

0 comments:

BUKU ON9

>>TARIKH <<

About Me

My Photo
........
Seorang hamba Allah yang masih menuntut di MAN.U .. InshaAllah akan menjadi seorang pendidik anak bangsa dan akan senantiasa menjadi pejuang bersama-sama para sahabat .. Dilahirkan pada 4 November 1988 .. di Hospital Besar Aloq Setaq .. Bekas pelajar SEK.MEN.SAINS.TUANKU SYED PUTRA , Perlis .. Juga Bekas Pelajar KYUEM batch 06/08 House of TOPAZZZ..
View my complete profile

FuiYoo..

FuiYoo..
Registration info .. mari-mari

PUISI 09

PUISI 09
Mari.. isi mengisi .. lihat melihat ..

MUSCOM

I LUv ISLAM

Followers

.. ManChester..

.. HarGai MAsA..

>>cakap-cakap<<


ShoutMix chat widget