ghuraba

“Islam itu bermula sebagai sesuatu yang dipandang ganjil. Dan ia akan kembali dipandang ganjil sebagaimana ia bermula. Maka beruntunglah orang-orang yang dipandang ganjil (kerana Islamnya mereka)” [Hadith riwayat Muslim]

Sunday 23 August 2009


بسم الله الرحمن الرحيم
Sepanjang dua hari , hujan membasahi bumi Langkawi dan hari ini sudah masuk hari ketiga . Semalam sempat jugak untuk bersiar-siar meninjau kawasan rendah yang sudah pasti ditenggelami air . Sawah padi kelihatan seperti laut , sungai sudah tidak mampu menanggung beban lagi . Terdapat beberapa kawasan dimana rumah-rumah ditenggelami air . Itu baru 2 hari hujan , terfikir sejenak bagaimana kalau seminggu ?. Alamatnya , tenggelam sudah kawasan-kawasan itu .

Jalan Ditutup dan kelihatan air sungai yang semakin naik dengan cepat .
Disebelah kanan itu sebenarnya pasar , tapi dah tenggelam ,
kelihatan air sahaja ..

Dengan kuasa tuhan yang maha Esa , tiada siapa sangka yang sungai yang dahulunya ibarat tali air sahaja secara tiba-tiba menanggung beban yang tidak tertanggungnya .

Sawah padi yang ditenggelami air

Mungkin hari ini akan menjadi lebih parah kerana hujan tidak menunjukkan tanda-tanda berhenti sejak subuh tadi lagi . Walaupun tidak lebat , tapi sikit-sikit lama-lama jadi bukit kan . Well, setiap perkara yang terjadi dan bakal terjadi terdapat hikmah yang tersembunyi . Ini lah kita , hamba yang tidak berkuasa , tiada apa yang boleh kita kawal sebenarnya , namun ada juga beberapa golongan hamba ini yang masih angkuh ! , masih tidak mahu menuruti syariat Allah ! . MAsih terleka dengan keindahan dunia !. Wallahuaqlam ...

0 comments:

BUKU ON9

>>TARIKH <<

About Me

My Photo
........
Seorang hamba Allah yang masih menuntut di MAN.U .. InshaAllah akan menjadi seorang pendidik anak bangsa dan akan senantiasa menjadi pejuang bersama-sama para sahabat .. Dilahirkan pada 4 November 1988 .. di Hospital Besar Aloq Setaq .. Bekas pelajar SEK.MEN.SAINS.TUANKU SYED PUTRA , Perlis .. Juga Bekas Pelajar KYUEM batch 06/08 House of TOPAZZZ..
View my complete profile

FuiYoo..

FuiYoo..
Registration info .. mari-mari

PUISI 09

PUISI 09
Mari.. isi mengisi .. lihat melihat ..

MUSCOM

I LUv ISLAM

Followers

.. ManChester..

.. HarGai MAsA..

>>cakap-cakap<<


ShoutMix chat widget