ghuraba

“Islam itu bermula sebagai sesuatu yang dipandang ganjil. Dan ia akan kembali dipandang ganjil sebagaimana ia bermula. Maka beruntunglah orang-orang yang dipandang ganjil (kerana Islamnya mereka)” [Hadith riwayat Muslim]

Monday 22 June 2009
Assalamualaikum ..

Fuh, setelah 14 jam lebih perjalanan , selamat jugak tiba di rumah . Semua orang cuak bila aku balik .. haha.. sebab kecuakan kepada H1N1. Ketika dalam flight, kami dah berusaha macam2 untuk mengelak terkena demam atau selsema sebab banyak orang bersin dan tidak sihat ketika dalam flight dari MANCHESTER ke DUBAI .. di DUBAI sudah tentu lagi la banyak since disitu la tempat peralihan sebelum ke KL. Dari US dan sebagainya.

Tapi ketika dalam flight , rasa cuak itu hilang bila terpandang keangunggan ciptaan ilahi diluar tingkap kecil Boeing 777 itu. Kelihatan awan-awan terpaung-apung tanpa tali di bawah dan langit nan biru yang sungguh menyamankan. Thanks kepada insan yang wat online check-in tu, hehe sebab bagi tempat sebelah tingkap walaupun tersepit disitu but not bad la .

Well, apapun , cuti ini bukan sekadar cuti yang biasa bagi sesetengah orang. Proses tarbiyyah akan tetap dan mungkin akan lagi mantap berlangsung . Moga-moga akan dapat terlaksana
tanggungjawab dengan seadilnya kepada agama,diri dan keluarga . Kepada sahabat-sahabat .. sama-sama kita doa agar sentiasa berada dalam rahmat-Nya . Fuh , still kepenatan .. nanti la sambung balik ..

1 comments:

farah eliza said...

salam wrt~

hoo syok ye ko dok kt tepi tingkap. bkn setakat dpt tengok sayap kapal terbang yg ak ske pnggil 'kepak' tuu, ko dpt melihat jugak kebesaran ciptaan Allah melalui tingkap kecik tuu. Alhamdulillah. dpt melihat due2 sunrise n juga sunset yg xterkate btapa indahnya ciptaan Allah itu. subhanallah.

smoga cuti ini menjadi cuti yg luar biase bagi ko! mari kte melaksanakn tugas kte sbg khalifah Allah di muke bumi yg luas ini. smoga thabat di jalan ini. insyaAllah.

BUKU ON9

>>TARIKH <<

About Me

My Photo
........
Seorang hamba Allah yang masih menuntut di MAN.U .. InshaAllah akan menjadi seorang pendidik anak bangsa dan akan senantiasa menjadi pejuang bersama-sama para sahabat .. Dilahirkan pada 4 November 1988 .. di Hospital Besar Aloq Setaq .. Bekas pelajar SEK.MEN.SAINS.TUANKU SYED PUTRA , Perlis .. Juga Bekas Pelajar KYUEM batch 06/08 House of TOPAZZZ..
View my complete profile

FuiYoo..

FuiYoo..
Registration info .. mari-mari

PUISI 09

PUISI 09
Mari.. isi mengisi .. lihat melihat ..

MUSCOM

I LUv ISLAM

Followers

.. ManChester..

.. HarGai MAsA..

>>cakap-cakap<<


ShoutMix chat widget