ghuraba

“Islam itu bermula sebagai sesuatu yang dipandang ganjil. Dan ia akan kembali dipandang ganjil sebagaimana ia bermula. Maka beruntunglah orang-orang yang dipandang ganjil (kerana Islamnya mereka)” [Hadith riwayat Muslim]

Tuesday 2 June 2009

Assalamualaikum

Diharapkan hari ini akan menjadi lebih baik dari semalam, moga-moga akan bertambah rezeki dan nikmat Allah s.w.t . Tepat jam 2 ptg , inshaAllah akan berlangsung exam untuk subjek CALCULUS AND APPLICATION , suatu subjek yang menarik since ada kira-kira kalau nak dibandingkan dengan dua lagi subjek yang basically just based on proof ataupun boleh juga diklasifikasikan sebagai .. 'buat karangan'.

Namun , CAL A bukan satu subjek yang mudah . Tambahan pula exam dicipta untuk menguji lagi menyusahkan.Setelah hampir 10 hari berusaha secara gigih moga-moga dengan setipa usaha itu akan mendapat keberkatan ilahi kerana walau banyak mana pun usaha, tanpa keberkatan .. no point.Masih teringat nasihat itu yang diterima daripada seorang sahabat pada suatu malam ketika sedang menelaah kepingan-kepingan nota.

Dan ketika musim exam ini la, banyak munculnya phrase seperti, "arghh..tensen" dan tidak kurang juga yang bersedih setelah segala usaha nampak seperti satu kegagalan. Tapi ingatlah, apa yang penting ialah kita berusaha, leave the rest to yang MAha Esa. Berkata-kata memang suatu perkara mudah, tapi mari kita sama-sama renung sebahagian daripada sepotong ayat dari kitab suci Al-Quran dari surah Al-Baqarah ayat ke 286;

'Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya '

So, jangan la kita bersedih hati dan berputus asa, kerana 'orang yang berputus asa dari rahmat Allah ialah orang-orang kafir' , surah yusuf ayat 87.

InshaAllah , moga apa yang kita semua perjuangkan dan moga apa yang kita semua usahakan .. akan mendapat keberkatan dari Allah s.w.t .. Ya Allah, janganlah engkau palingkan hati ini dari jalan-Mu .. Amin ..

0 comments:

BUKU ON9

>>TARIKH <<

About Me

My Photo
........
Seorang hamba Allah yang masih menuntut di MAN.U .. InshaAllah akan menjadi seorang pendidik anak bangsa dan akan senantiasa menjadi pejuang bersama-sama para sahabat .. Dilahirkan pada 4 November 1988 .. di Hospital Besar Aloq Setaq .. Bekas pelajar SEK.MEN.SAINS.TUANKU SYED PUTRA , Perlis .. Juga Bekas Pelajar KYUEM batch 06/08 House of TOPAZZZ..
View my complete profile

FuiYoo..

FuiYoo..
Registration info .. mari-mari

PUISI 09

PUISI 09
Mari.. isi mengisi .. lihat melihat ..

MUSCOM

I LUv ISLAM

Followers

.. ManChester..

.. HarGai MAsA..

>>cakap-cakap<<


ShoutMix chat widget