ghuraba

“Islam itu bermula sebagai sesuatu yang dipandang ganjil. Dan ia akan kembali dipandang ganjil sebagaimana ia bermula. Maka beruntunglah orang-orang yang dipandang ganjil (kerana Islamnya mereka)” [Hadith riwayat Muslim]

Monday 1 June 2009

Huu.. pagi yang menyamankan .. syukur .. masih lagi dipanjangkan umur ini untuk berjuang dijalan Ilahi.. inshaAllah .. diharap kepada semua sahabat yang berjuang .. thabatlah dijalan juang ini. generasi ini ialah generasi harapan .. kembalikan dan tegakkan kembali agama suci ini..

Satu persoalan ringkas yang seringkali terlintas di fikiran sesiapa pun .. apakah perkara yang pasti dalam hidup ini?.. adakah ianya duit? atau kejayaankita ?mungkinkah kerjaya kita ? .. akan tetapi .. sesuatu yang betul-betul pasti ialah mati. Katakanlah kita kepada diri sendiri , apabila terjaga dari tidur ,bersyukurlah kepada Allah s.w.t dan sebelum orang lain menasihati kita .. nasihati lah diri sendiri terlebih dahulu .. katakanlah kepada diri kita .. wahai tubuh .. hari ini engkau makin hampir untuk bertemu dengan Allah .. wahai mata .. kamu akan nanti dihisab dihadapan Allah s.w.t .. awasi lah apa yang kamu lihat pada hari ini.. wahai tangan .. janganlah engkau memegang sesuatu yang diharamkan oleh Allah s.w.t.. kerana segala-galanya akan dihisab dihadapan Allah s.w.t .. sesungguhnya .. tiada siapa yang mampu terlepas dari seksaan neraka Allah s.w.t .. Syurga yang dijanjikan bukanlah suatu khayalan .. dan neraka yang tercipta menghimpun azab derita tangisan kesengsaraan insan .. orang yang bijak ialah orang yang sentiasa mengingati mati ..

0 comments:

BUKU ON9

>>TARIKH <<

About Me

My Photo
........
Seorang hamba Allah yang masih menuntut di MAN.U .. InshaAllah akan menjadi seorang pendidik anak bangsa dan akan senantiasa menjadi pejuang bersama-sama para sahabat .. Dilahirkan pada 4 November 1988 .. di Hospital Besar Aloq Setaq .. Bekas pelajar SEK.MEN.SAINS.TUANKU SYED PUTRA , Perlis .. Juga Bekas Pelajar KYUEM batch 06/08 House of TOPAZZZ..
View my complete profile

FuiYoo..

FuiYoo..
Registration info .. mari-mari

PUISI 09

PUISI 09
Mari.. isi mengisi .. lihat melihat ..

MUSCOM

I LUv ISLAM

Followers

.. ManChester..

.. HarGai MAsA..

>>cakap-cakap<<


ShoutMix chat widget