ghuraba

“Islam itu bermula sebagai sesuatu yang dipandang ganjil. Dan ia akan kembali dipandang ganjil sebagaimana ia bermula. Maka beruntunglah orang-orang yang dipandang ganjil (kerana Islamnya mereka)” [Hadith riwayat Muslim]

Tuesday 16 June 2009
Assalamualaikum ,


Dalam baki masa yang tinggal di Manchester ini untuk kali ini.. banyak dihabiskan dengan mengemas,membeli dan menziarah .. betul-betul tidak berkesempatan untuk menulis .. tapi inshaAllah , 2 hari lagi untuk kembali ke tanah air..

Akan tetapi , terasa cuak dan takut .. kerana mampukah aku melaksanakan taggungjawab yang sepatutnya aku mulakan bertahun lama dahulu .. tapi hidayah Allah yang punya .. ada hikmah yang tersirat disebalik semua ini .. BAgaimana untuk membiarkan semua orang tahu bahawa kita selama ini tidak memasuki islam secara menyeluruh?.. bahkan bagaimana hendak mengajak kaum kerabat kita untk sama-sama terjun ke medan juang ini?..

Ya Allah , besar nya tanggungjawab .. tapi aku yakin dengan janji Allah .. maka dengan itu .. tidak akan berpaling dari jalan ini ..inshaAllah .. fisrt of all .. telinga yang dekat dengan mulut yang bercakap adalah telingan sendiri .. so akan ku buang karat-karat jahil dalam diri ini .. agar dapat menjangkau tangga pertama .. individu muslim ..

Akan ada yang mempersoal , " dah 20 tahun .. cm mana nk buang ? " .. tapi kalau kita singkap rantaian sirah .. bila seorang sahabat mengunggkap .. tiada tuhan disembah melainkan Allah .. maka bermulalah kehidupan baru bagi mereka.. segala jahil dalam diri terus dibuang .. itulah iman para sahabat ..

Tapi , tak mustahil bagi kita seorang insan yang lemah untuk menjadi sebegitu .. Allah menilai usaha kita .. maka inshaAllah kita akan dapat apa yang kita usahakan ..

wallahuaqlam ..

0 comments:

BUKU ON9

>>TARIKH <<

About Me

My Photo
........
Seorang hamba Allah yang masih menuntut di MAN.U .. InshaAllah akan menjadi seorang pendidik anak bangsa dan akan senantiasa menjadi pejuang bersama-sama para sahabat .. Dilahirkan pada 4 November 1988 .. di Hospital Besar Aloq Setaq .. Bekas pelajar SEK.MEN.SAINS.TUANKU SYED PUTRA , Perlis .. Juga Bekas Pelajar KYUEM batch 06/08 House of TOPAZZZ..
View my complete profile

FuiYoo..

FuiYoo..
Registration info .. mari-mari

PUISI 09

PUISI 09
Mari.. isi mengisi .. lihat melihat ..

MUSCOM

I LUv ISLAM

Followers

.. ManChester..

.. HarGai MAsA..

>>cakap-cakap<<


ShoutMix chat widget