ghuraba

“Islam itu bermula sebagai sesuatu yang dipandang ganjil. Dan ia akan kembali dipandang ganjil sebagaimana ia bermula. Maka beruntunglah orang-orang yang dipandang ganjil (kerana Islamnya mereka)” [Hadith riwayat Muslim]

Saturday 6 June 2009

Assalamualaikum wbt,

Tinggal 3 hari saja lagi untuk aku menamatkan zaman first year ini.. amboi cepat giler masa berlalu pejam celik dah nak balik ( waa tak sabar oo ) . Well, that is not the point here.

Ketika menonton news kat sky tv semalam, result menunjukkan parti conservative ( betul ke tak spelling ) semakin menjadi pilihan dan ini bermaksud masalah kepada pakcik brown.TApi itu hal di sini , kalau kita lihat hal ditanah air , tapi sebelum itu .. pasti ada diantara kita yang kurang senang bila masuk bab politik or yang sama waktu dengannya .. well, siasah is a part of islam .. kalau dulu pun diri yang menulis ini pun tak pernah nak ambik tahu.. tapi sekarang semua benda kena berubah kan ..

okeh , just nak cakap .. yang jikalau kita lihat ketika zaman kebangkitan Ikhwan Muslimin .. ketika zaman mereka belum menceburkan diri didalam politik , no one cares kan .. tidak ada sesiapa yang cuba untuk menghalang sekeras keras nya .. ini kerana mereka belum dilihat sebagai threat yang besar, tapi setelah ikhwan semakin mengembang dengan begitu jayanya ..
maka mulalah plot-plot untuk meruntuhkan suatu gerakan yang ingin menggembalikan maruah umat islam dimuka bumi ini... boleh baca dengan lanjut tentang ikhwan muslimin di web , sangat menarik dak menaikkan semangat ..

Perkara yang sama juga berlaku dimana-mana , sudah terang lagi bersuluh di tanah air sendiri..
tapi tidak mengapa, gerakan untuk mengembalikan islam ada dimana-mana .. sooner or later they will rise again as a big power like ikhwan Muslimin .. takbir!!. Dan peringatan untuk semua , adakah kita akan terus berada bersama-sama dengan mereka yang hanya mementingkan dunia dan segala-gala yang ada didalam nya .. atau kita akan memilih jalan juang yang telah dijanjikan oleh Allah s.w.t suatu nikmat yang tidak mampu dicoretkan dengan kata-kata?.. pilihlah sendiri wahai sahabat..

Post ini hanya bertujuan untuk mengisi ruangan masa yang ada sebelum zohor..
dan ingtalah ..

"Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu menolong (agama) Allah , niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" 47:7

0 comments:

BUKU ON9

>>TARIKH <<

About Me

My Photo
........
Seorang hamba Allah yang masih menuntut di MAN.U .. InshaAllah akan menjadi seorang pendidik anak bangsa dan akan senantiasa menjadi pejuang bersama-sama para sahabat .. Dilahirkan pada 4 November 1988 .. di Hospital Besar Aloq Setaq .. Bekas pelajar SEK.MEN.SAINS.TUANKU SYED PUTRA , Perlis .. Juga Bekas Pelajar KYUEM batch 06/08 House of TOPAZZZ..
View my complete profile

FuiYoo..

FuiYoo..
Registration info .. mari-mari

PUISI 09

PUISI 09
Mari.. isi mengisi .. lihat melihat ..

MUSCOM

I LUv ISLAM

Followers

.. ManChester..

.. HarGai MAsA..

>>cakap-cakap<<


ShoutMix chat widget