ghuraba

“Islam itu bermula sebagai sesuatu yang dipandang ganjil. Dan ia akan kembali dipandang ganjil sebagaimana ia bermula. Maka beruntunglah orang-orang yang dipandang ganjil (kerana Islamnya mereka)” [Hadith riwayat Muslim]

Tuesday 9 June 2009
Assalamulaikum  , 

Tinggal beberapa hari saja lagi untuk menamatkan zaman first year di Manchester ni . Masa berlalu sangat-sangat pantas , tanpa sedar .. dah nak masuk second year yang crucial . Well, tak sabar nak balik cuti summer , tapi satu pertanyaan yang masih belum terungkai lagi .. adakah aku akan menjadi orang yang sama seperti mana aku sebelum datang ke sini?..

Itu lah jugak persoalan yang dibangkitkan ketika pertemuan kami didalam usrah seminggu lepas. Apa bezanya antara sekarang dan dahulu?.. well, honestly .. ada beza.. walaupun bagi sesetengah orang mungkin masih kurang jelas, tapi inshaAllah saat itu akan tiba bila dia dapat merasai bahawa betapa besarnya tanggungjawab di muka bumi ini..

Ketika di tanah air nanti , sudah pasti pelbagai program telah siap dirangka oleh setiap individu demi melatih dan mendidik diri agar menjadi golongan individu muslim yang sejati bagi mengapai tangga ketujuh dalam maratib amal yang digariskan oleh Imam Al-Banna. Pasti ada golongan masyarakat yang akan mempersoalkan , kenapa?.. kenapa kita melakukan semua ini?.. kenapa perlu berdakwah ?.. tak cukup ke kalau sorang je yang wat .. yang lain tak payah .. 

well, untuk menjawab semua persoalan itu bukan mudah bagi memastikan mereka faham apa yang ingin kita bawa disini .. tapi itu bukan penghalang kepada kita untuk terus dan terus dan terus berusaha .. mulalah dengan firman Allah dalam surah Al -Muddassir : 1 dan 2 

"Wahai orang yang berselimut ! " .. " Bangunlah , lalu berilah peringatan !"..

dan yang paling penting .. biar apa yang kita lakukan mendapat keredhaan Allah s.w.t .. kesemua apa yang ditulis disini hanya lah pandangan peribadi .. moga sahabat-sahabat yang berada dalam jalan juang ini akan terus thabat .. amin .. 

fuh , final paper sudah tiba .. tak sabar nk habeskan .. mahu balik .. ;p

0 comments:

BUKU ON9

>>TARIKH <<

About Me

My Photo
........
Seorang hamba Allah yang masih menuntut di MAN.U .. InshaAllah akan menjadi seorang pendidik anak bangsa dan akan senantiasa menjadi pejuang bersama-sama para sahabat .. Dilahirkan pada 4 November 1988 .. di Hospital Besar Aloq Setaq .. Bekas pelajar SEK.MEN.SAINS.TUANKU SYED PUTRA , Perlis .. Juga Bekas Pelajar KYUEM batch 06/08 House of TOPAZZZ..
View my complete profile

FuiYoo..

FuiYoo..
Registration info .. mari-mari

PUISI 09

PUISI 09
Mari.. isi mengisi .. lihat melihat ..

MUSCOM

I LUv ISLAM

Followers

.. ManChester..

.. HarGai MAsA..

>>cakap-cakap<<


ShoutMix chat widget