ghuraba

“Islam itu bermula sebagai sesuatu yang dipandang ganjil. Dan ia akan kembali dipandang ganjil sebagaimana ia bermula. Maka beruntunglah orang-orang yang dipandang ganjil (kerana Islamnya mereka)” [Hadith riwayat Muslim]

Wednesday 24 June 2009

Assalamualaikum ,

Mungkin ada yang tertanya tanya .. kenapa orang suka tulis blog macam ni kan .. sebab kalu nak tulis benda-benda agama ni .. baca buku pun boleh .. ini pasti terlintas difikiran sesetengah orang .. well, it's not about showing or whatever .. it's about responsibility .. tanggungjawab yang berat yang perlu ditanggung .. memang tak semua orang boleh rasa apa yang orang lain rasa dan fikir .. tapi hidayah adalah hak Allah s.w.t ... mungkin masanya belum tiba lagi ..

Kadang-kadang termenung terfikir , mampukah aku nak terus mengajak dan mengajak ni kan .. tapi ini bukan soal boleh ke tak kalau aku tak buat .. tapi soal aku kena buat .. kerna firman Allah dalam surah Al-Muddassir : 2 " Bangunlah , lalu berilah peringatan !" .. kepada kawan-kawan ku diluar sana ..semua akan terasa betapa beratnya tanggungjawab ini bila tiba masanya .. bagi yang dah rasa tak kira bila .. inshaAllah kita sama-sama teruskan ..peringkat takwin memang akan memakan masa .. tetapi .. demi sebuah perjuangan yang kekal abadi inshaAllah ..




0 comments:

BUKU ON9

>>TARIKH <<

About Me

My Photo
........
Seorang hamba Allah yang masih menuntut di MAN.U .. InshaAllah akan menjadi seorang pendidik anak bangsa dan akan senantiasa menjadi pejuang bersama-sama para sahabat .. Dilahirkan pada 4 November 1988 .. di Hospital Besar Aloq Setaq .. Bekas pelajar SEK.MEN.SAINS.TUANKU SYED PUTRA , Perlis .. Juga Bekas Pelajar KYUEM batch 06/08 House of TOPAZZZ..
View my complete profile

FuiYoo..

FuiYoo..
Registration info .. mari-mari

PUISI 09

PUISI 09
Mari.. isi mengisi .. lihat melihat ..

MUSCOM

I LUv ISLAM

Followers

.. ManChester..

.. HarGai MAsA..

>>cakap-cakap<<


ShoutMix chat widget